Din varukorg är tom!

  •  Sveriges bästa priser   
  •  Fri frakt vid kort och Swish-betalning   
  •  Omgående leveranser

Villkor

Villkor för återförsäljare

 

Betalning

Alla priser som presenteras för inloggad återförsäljare visas exkl. moms (25%).

 

Våra betalningsvillkor är:


  • Förskottsbetalning
  • Betalning vid leverans
  • 30 dagar netto
  • 60 dagar netto
  • Klarna faktura 14 dagar netto


Ovanstående betalningsalternativ bestäms av SMA AB efter en utförd kreditprävning.

Våra fakturor (30, 60 dagar) skickas via vår samarbetspartner IKANO Bank.

 

Vid förskottsbetalning, inväntar vi att se betalning oss tillhanda innan gods lämnar lagret.

 

Betalning vid leverans beviljas endast vid stora engagemang, betalningar i tid samt en kundhistorik med ett bra samarbete för en längre period.

 

För ej uthämtade paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 10% av ordervärdet.

 

Vid utebliven eller försenad betalning tillkommer en dröjsmålsränta

 

Leverans

Alla våra leveranser sker endast inom Sverige. Vi använder oss av Postnord som speditör.
Beställningar som läggs hos swedenmobile B2B tillkommer det en fraktkostnad på 130,00kr exkl. moms som standard. Denna fraktkostnad avser Företagspaket 16.00.

Önskas andra fraktsätt tillkommer det extra kostnader.

 

Våra faktsätt som erbjuds är följande:

  • Företagspaket 09.00                   
  • Företagspaket 12.00                    
  • Företagspaket 16.00                     
  • MyPack                                        

                            

Ovanstående gäller om inget annat avtalats.


Vi hanterar även direktleveranser till er kund. Detta är sparar både tid och kostnad för er.

Vid direktleveranser skickas inga följesedlar eller någon företagsinformation från oss, utan ni står som avsändaren.

Vid annan alternativ leveransadress tillkommer en hanteringskostnad på 39,00kr

 

Restnotering & Offert

Vid restnotering kan vi inte garantera 100% att denna produkt kan beställas hem igen, men vi kontaktar er om det skulle inträffa. 


Saknat eller skadat gods
Vid en felleverans eller skadad transport, ska detta meddelas till oss omgående under returer. Gods som levererats till er har en reklamationstid för själva transporten på två arbetsarbetsdagar från utlämnat paket.

Viktigt att ange ordernr eller kollinr på leveransen. Ordernr samt kollinr hittar ni på medföljande följesedlar i leveransen. Gäller det direktleverans till er kund, hittar ni Kollinr/ordernr i orderhistorik under Mitt Konto.

 

Returer
Returer hanteras genom att ni skapar ett returärende under Returer.

Viktigt att ni beskriver orsak till returen med så mycket information som möjligt. Vir retur, skicka med eventuell kopia på följesedel eller faktura.

Gäller returen en ny produkt, skall den returneras oanvänd/förseglad. För produkter med bruten försegling eller använd enhet (max fem arbetsdagar), minskas kreditbeloppet med 15%.

Gäller returen en defekt produkt, kommer detta hanteras som ett service/garanti-ärende.

 

Garantier
Alla produkter vi säljer omfattas av EU garanti. Reklamation eller reparation kan antingen skötas via oss eller direkt mot tillverkaren. Vi hanterar även DOA enheter om det skulle inträffa. Detta gäller även tillbehör.

Produkter med yttre åverkan såsom tapp/fuktskada till kommer returkostnader och eventuella reparationskostnader. 



Swedenmobile Holding AB

Organisationsnummer: 559033-0873