Din varukorg är tom!

Retur- och ångerrättsvillkor

Ångerrätt / Retur / Reklamation

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp behöver du först skapa ett returärende genom att fylla i vårt returformulär.

När vi har mottagit och godkänt din returanmälan skickar vi en returfraktsedel till den e-postadress som angavs vid beställningstillfället. Efter att du har mottagit returfraktsedeln behöver du skriva ut retursedeln, klistra det på ett paket eller vadderat kuvert och lämna sedan in paketet till närmaste postombud.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick! Ångerrätt för hygienartiklar gäller endast vid ej använd vara. Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transport. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och bruksanvisning skickas med. Det är viktigt att ett ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Returer kan inte skickas mot postförskott eller efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom sju (7) dagar från det att Swedenmobile mottagit returvaran. Återbetalning sker endast genom återbetalning till debiterat konto.

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Swedenmobile eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Swedenmobile har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Swedenmobile ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation, läs ovan ångerrätt/returer. Alla returer ska skickas med returfraktsedlar utfärdade av Swedenmobile. Vid ej godkända returer ansvarar Swedenmobile inte för att paket kommer bort. 

För att möjliggöra en eventuell retur, ångerrätt eller reklamation behöver du påvisa köp. Vi rekommenderar att du skickar med en kopia på inköpskvittot eller fakturan du fått tillsammans med varan. Om du förlorat detta underlag kan du alltid ringa in till vår kundtjänst och be om att få en digital kopia skickad till din e-postadress.

Vid ångerrätt eller felbeställning tillkommer returfrakt på 100kr inklusive moms. 


Swedenmobile Holding AB

Organisationsnummer: 559033-0873