Missa inte veckans deals! Spana in våra otroliga prissänkningar på marknadens populäraste elektronikprodukter och tillbehör.

Visa veckans deals

Din varukorg är tom!

Retur- och ångerrättsvillkor

Ångerrätt / Retur / Reklamation

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du klicka här eller i sidfoten under ”Retur & Ångerrätt” för att skapa en returanmälan.

Observera att vid ångerrätt eller felbeställning så debiteras returfrakt på 100 kr inklusive moms.

När vi mottagit din returanmälan skickar vi en retursedel via e-post på den angiva e-postadressen du angivit vid registrering av ditt konto. Skriv ut retursedeln, klistra det på ett paket eller vadderat kuvert och lämna sedan in paketet till närmaste postombud. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick! Ångerrätt för hygienartiklar gäller endast vid ej använd vara. Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Returer kan inte skickas mot postförskott eller efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom sju (7) dagar från det att Swedenmobile mottagit returvaran. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, bankgiro eller plusgiro.

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Sweden Mobile eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Sweden Mobile har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Sweden Mobile ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation, läs ovan Ångerrätt/Returer. Alla returer ska skickas med godkända retursedlar från Sweden Mobile. Vid ej godkända retursedlar ansvarar Sweden Mobile inte för att paket kommer bort. 

För att möjliggöra en eventuell retur, ångerrätt eller reklamation behöver du påvisa köp och Sweden Mobile. Vi rekommenderar att du skickar med en kopia på kvittot/fakturan du fått tillsammans med varan. Om du förlorat detta underlag, kan du alltid ringa in till vår kundtjänst och be de skicka kopia på det till din e-postadress.


Swedenmobile Holding AB

Organisationsnummer: 559033-0873