Följande villkoren är tillämpade på det köpesavtal mellan dig som konsument och Swedenmobile Holding AB, organisationsnummer: 559033-0873, nedan kallat Swedenmobile. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.swedenmobile.se.


Priser och avgifter

Samtliga priser som anges på Swedenmobiles webbplats anges inklusive mervärdesskatt (moms).


Upprättande av avtal om köp

Swedenmobiles varor beställs på www.swedenmobile.se. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Swedenmobile via e-post till den e-postadress som du angivit vid köpet. Genom beställningen accepterar du dessa villkor. Swedenmobile ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. I dagsläget kan avtal endast ingås med kunder som är folkbokförda i Sverige.


Force majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Swedenmobiles skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Swedenmobiles förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som konsument rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.


Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus förbehåller sig Swedenmobile att korrigera detta i efterhand i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Swedenmobile inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.


Garanti

Ett års tillverkargaranti- och support tillämpas på alla elektroniska produkter som säljs av Swedenmobile Holding AB. Tillbehör omfattar endast av sex månaders garanti, efter den perioden anses produkten att vara en förbrukningsvara då produkten påverkas av användarslitage. Vid garanti- och RMA ärenden rekommenderar vi att du först kontaktar tillverkaren, skulle tillverkaren inte kunna hjälpa dig kan servicen skötas av Swedenmobile. Servicetiden kan ta upp till sex veckor beroende på arbetskön i serviceverkstaden. Swedenmobile ansvarar inte för några ersättningar så som likvida medel eller liknande på grund av fördröjd reparation eller ärendehantering som omfattas inom garantin. Vid yttre åverkan, fuktskada kläm- eller tappskada gäller ej garantin. Om felsökningen visar att det är en yttre åverkan eller inget fel, tillkommer felsökningsavgift utan åtgärd på 488kr inklusive moms.

Försäkring

I samband med ditt köp kan du teckna tilläggsförsäkring för att skydda din produkt mot skador, stöld och förlust. Tilläggsförsäkring kan köpas till i kassan. Betalning sker till vår försäkringspartner Klickskydd.

Betalning

I vår webbutik kan du tryggt och säkert betala via din internetbank, Klarna, Mastercard och Visa. Betalningarna administreras av Klarna som garanterar att alla betalningar sker på ett tryggt och säkert sätt. Alla transaktioner sker över en krypterad förbindelse och uppfyller kraven för PCI-DSS samt använder tekniken som krävs för att garantera din säkerhet vid kortbetalning.

Vi granskar och verifierar samtliga betalningar med våra betalningsleverantörer och skickar först ut beställningar när de har blivit godkända av betalningsleverantören. Skulle det uppstå några problem med din beställning så kommer du att bli kontaktad av vår kundtjänst via e-post eller telefon.

Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; fn. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Läs Klarnas villkor


Leverans

Beställda varor skickas med PostNord till närmaste utlämningsställe. När paketet har skickats vårt från lager uppdateras er beställning med ny status och eventuellt ett försändelse-ID för att kunna spåra försändelsen. Försändelsen kan spåras tidigast efter kl. 19.00.

Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Vid önskad alternativ leveransadress, vänligen välj ett annat betalningssätt.

Beställningar gjorda innan klockan 15:00 helgfria vardagar skickas samma dag från det att vi har bekräftat din beställning via e-post. Då SM även har fysisk butik kan det förekomma att enstaka lagerförda produkter är slut i lager och inte hunnit uppdateras på sidan. Vår kundtjänst kontakter er alltid om produkten inte finns i lager samt möjlighet till restnotering eller återbetalning, om betalning gjorts via kort eller Klarna. Om en försändelse mot förmodan blir försenad kommer du kontaktas av kundtjänst. Givetvis har du då också alltid rätt till att häva köpet.

Beställningar som packas under en helg och får status "skickad" och går först iväg kommande helgfria vardag. Beställningar som packas efter klockan 16:00 helgfri vardag och får status "skickad" går iväg kommande helgfria vardag.

Vid beställning via Klarna, hämtas personuppgifter från deras personuppgiftsregister, vilket gör att man inte kan ändra leveransadressen. Leveransadressen blir då den man är folkbokförd på.


Outlösta försändelser

Försändelser som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Swedenmobile. Om detta sker debiteras du en avgift på 100 kr för kostnader hänförliga till Swedenmobile för hantering och returfrakt. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.


Transportskador

Swedenmobile ansvarar ej för varor som skadas eller kommer bort under Postens leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom 2 veckor. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Swedenmobile rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Swedenmobiles kundtjänst i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.

Reklamation

Om en vara du köpt visar sig på något sätt vara felaktig har du rätt att reklamera den senast tre år från köptillfället. Reklamation skall framföras inom skälig tid från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt att varan var behäftad med fel. Reklamation inom två månader anses alltid vara inom skälig tid. Om din leverans är felaktig, skadad eller ofullständig skall du inom skälig tid göra en reklamation. För att reklamera en vara vänligen kontakta vår kundtjänst.

Om du är missnöjd med ett reklamationsärende kan du alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden eller European Commission Online Dispute Resolution för prövning av den aktuella tvisten. Vid eventuell tvist kommer Swedenmobile att följa Allmänna Reklamationsnämndens eller European Commission Online Dispute Resolutions rekommendationer.

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

European Commission Online Dispute Resolution
www.ec.europa.eu/odr

Retur och ångerrätt

Du som konsument har alltid trettio (30) dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp behöver du kontakta vår kundtjänst eller skapa ett returärende.

När vi har mottagit och godkänt din returanmälan skickar vi en returfraktsedel till den e-postadress som angavs vid beställningstillfället. Efter att du har mottagit returfraktsedeln behöver du skriva ut retursedeln, klistra det på ett paket eller vadderat kuvert och lämna sedan in paketet till närmaste postombud.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick! Ångerrätt för hygienartiklar gäller endast vid ej använd vara. Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transport. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och bruksanvisning skickas med. Det är viktigt att ett ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Swedenmobile eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Swedenmobile har givit, kan varan returneras. 

För att möjliggöra en eventuell retur, ångerrätt eller reklamation behöver du påvisa köpet. Vi rekommenderar att du skickar med en kopia på inköpskvittot eller fakturan du fått tillsammans med varan. Om du förlorat detta underlag kan du alltid ringa in till vår kundtjänst och be om att få en digital kopia skickad till din e-postadress.

Vid ångerrätt eller felbeställning tillkommer returfrakt på 100kr inklusive moms. 

Returer skickas till:

Swedenmobile Holding AB
Silverviksgatan 2
213 74 MALMÖ

Hämta Konsumentverkets ångerblankett


Återbetalning

Vid godkänd retur eller reklamation återbetalas hela beloppet inom sju (7) arbetsdagar från det att varan är åter Swedenmobiles lager. Återbetalning görs via den betalningsmetod som användes vid köpet. Vid retur eller ångerrätt dras returfraktkostnaden av från återbetalningsbeloppet.


Företagsinformation

Swedenmobile Holding AB
Silverviksgatan 2
213 74 MALMÖ
Organisationsnummer 559033-0873

Följ oss på Facebook