customer.svg

Vanliga frågor

Här har vi försökt att sammanställa de vanligaste frågeställningarna med tillhörande svar.
Skulle du inte hitta svaret på din fråga så är du mer än välkommen att kontakta oss.

Måste jag registrera ett användarkonto för att kunna handla?

Privatpersoner och företag handlar utan att behöva registrera ett Swedenmobilekonto.

Vilka betalsätt finns tillgängliga?

Du kan betala med internetbank, American Express, Mastercard, Visa och Klarna.


Vad har ni för leveranstider?

Under helgfria vardagar skickar vi beställningar som mottagits innan kl 15.30 redan samma dag. Vi samarbetar med PostNord för leveranser.


Hur lång tid tar det för min beställning att levereras?

Vanligtvis brukar det ta 1-2 helgfria vardagar för PostNord att leverera en försändelse till mottagarens postombud.


Hur kan jag se status på min beställning?

Du kan se aktuell order- och leveransstatus genom att logga in och navigera till order- och leveransstatus och skriva in ditt ordernummer.


Hur vet jag när min beställning har skickats?

En leveransbekräftelse innehållande försändelse-id tillsammans med en spårbar länk till PostNords webbplats skickas till den e-postadress som angavs vid köp så fort beställningen har packats och förhandsregistrerats hos PostNord.


När kan jag spåra min beställning?

Din försändelse förhandsregistreras först hos PostNord och lämnas över till vårt företagsombud kl 17.00 för vidare leverans till ditt postombud. Prova att spåra din försändelse efter denna tidpunkt.


Hur kommer min beställning att levereras?

Din beställning kommer att levereras med PostNord till ditt närmaste ombud. Vilket postombud du kommer att kunna hämta din försändelse från visas i kassan under fraktsätt.


Vad är en fyndvara?

En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Samtliga fyndvaror genomgår vår grundliga kvalitets- och funktionskontroll och levereras alltid med samtliga tillbehör (vid undantag anges detta i produktspecifikationen). Fyndvaror erbjuder vi till nedsatt pris och de säljs med samma ångerrättsvillkor som alla andra varor. Kvarstående garantitid anges i produktens specifikation.


Är mobiltelefonerna ni säljer operatörslåsta?

Nej. Samtliga mobiltelefoner och surfplattor vi säljer är operatörsfria och går bra att använda över hela världen med samtliga operatörers SIM-kort.


Hur kan ni erbjuda konkurrenskraftiga priser?

Tack vare våra avtalade priser samt de låga logistikkostnader vi erhåller från elektronikdistributörer i Europa och även andra länder utanför Europa, har vi möjligheten att erbjuda ett brett utbud av marknadens hetaste produkter från samtliga kända tillverkare.


Hur kan ni ha vissa produkter i lager tidigare än andra butiker?

Tack vare vårt starka kontaktnät runt om i världen har vi förtur till produkter som ännu inte hunnit lanseras på den svenska marknaden.


Hur länge gäller garantin på produkterna ni säljer?

Ett års tillverkargaranti medföljer på alla elektroniska produkter som säljs av Swedenmobile. Tillbehör som anses vara förbrukningsvaror omfattas endast av sex månaders garanti. Detta gäller t.ex. hörlurar, handkontroller och batterier. Läs mer om garantivillkoren under allmänna köpesvillkor.


Vad gör jag mig om något fel uppstår med min produkt?

För garanti- och RMA-ärenden kan service utföras via Swedenmobile utan kostnad för inskick och returkostnad, under förutsättning att felen(t) tillämpas inom tillverkarens garantiriktlinjer. Läs mer om garantivillkoren under allmänna köpesvillkor.


Hur lång tid har jag på mig för att returnera en vara?

Du har som konsument enligt distans- och hemförsäljningslagen 30 dagars öppet köp och bytesrätt från och med det datum varan levererats.


Jag vill returnera en vara som jag köpt från er?

Du kan returnera en vara genom att navigera till skapa ett returärende. Fyll i returformuläret med dina kontakt- och adress samt produktens uppgifter och skicka in det till vår returavdelning för att motta en returfraktsedel.


Hur skickar jag tillbaka en vara?

När ett returärende har blivit godkänt skickas en returfraktsedel till din e-post eller postadress. Returfraktsedeln tejpar du på fraktlådan och lämnar därefter in på ett postombud för returleverans till oss.


Kostar det mig någonting att returnera en vara?

Vid ångerrätt eller felbeställning tillkommer returfrakt på 100 kr inklusive moms.


När får jag tillbaka mina pengar?

Återbetalning sker till ditt konto efter att produkten har mottagits och genomgått en godkänd kontroll.


Hur hanterar ni mina personuppgifter?

Vi lagrar de personuppgifter som lämnas i samband med köp i enlighet med GDPR. Genom godkännande av köpeavtalet med Swedenmobile samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din beställning och genomföra köpet samt för att ge dig bästa möjliga service. Swedenmobile kommer under inga som helst omständigheter att dela dina personuppgifter med tredje part eller utomstående.

Följ oss på Facebook